کانکس اضافه بنا
23
اکتبر

کانکس اضافه بنا

کانکس اضافه بنا چیست

یکی از مشکلات اکثر خریداران به دلیل کمبود فضا خواهان یک فضا بصورت پیش ساخته و یا کانکس در بام یا حیاط خود هستند که سازه کانکس اضافه بنا اکثرا برای فضای نهار خوری یا مسکونی و انباری و خوابگاهی مورد استفاده قرار میگیرد.

کانکس اضافه بنا در بام

سازه کانکس اضافه بنا به دلیل کمبود فضا در بام طراحی و توسط تیم سازنده شرکت یووا بصورت جوشی یا پیچ و مهره ایی با دو متریال مختلف یا گالوانیزه یا ساندویچ پانل پلی یورتان ساخته میگردد. کاربری کانکس اضافه بنا در بام بصورت زیر میباشد.

1- کانکس اضافه بنا مسکونی.
2- کانکس اضافه بنا انباری.
3- کانکس اضافه بنا سالن جلسات.
4- کانکس اضافه بنا نهاری خوری.
5- کانکس اضافه بنا سرایه داری.
6- کانکس اضافه بنا خوابگاهی.

کانکس اضافه بنا در حیاط

کانکس اضافه بنا در حیاط بیشتر در حیاط یا تراس های بزرگ انجام میشود که جرثقیل قادر به حمل و جابه جایی کانکس در کوچه یا حیاط نمیباشد که بهترین گزینه ساخت سازه بصورت پیش ساخته در حیاط میباشد. کاربری کانکس اضافه بنا در زیر توضیح داده میشود.

1- کانکس سرویس بهداشتی پیش ساخته
2- کانکس اضافه بنا کلاس درس
3- کانکس اضافه بنا ورزشی
4- کانکس اضافه بنا آشپزخانه
5- کانکس اضافه بنا حمام

نکات فنی ساخت کانکس اضافه بنا

نکات بسیار مهمی در هنگام مشاوره و بازدید از محل ساخت کانکس دارای اهمیت میباشد که باید حتما به آنها توجه نمود که در زیر به آنها میپردازیم.

1- عمر ساختمان .
2- مهر سازه از کف جهت جلوگیری از واژگونی کانکس در زمان طوفان و تند باد شدید.
3- استفاده از ایزوگام در زیر قسمت شاسی جهت جلوگیری از فرسودگی کف بام.
4- شیب مناسب سقف جهت هدایت آب باران و برف .
5- استفاده از ساندویچ پانل به علت وزن کم و مقاومت بالا.

مشخصات فنی کانکس اضافه بنا

1- طراحی سازه مطابق با آئین نامه های مقررات ملی ساختمان ( مبحث 6 بارگذاری و 10 طراحی سازه ) و زلزله 2800 و اجرای اسکلتهای فلزی ستونها و تیرها از پروفیل در مقاطع (40×40)،(80×40)و(80×80) استاندارد و استراکچر فلزی قاب دیواره ها و سقف از ورق های آهنی خم شده به ضخامت 2 میلیمتر با اجرای ضد زنگ کامل به رنگ طوسی و آماده شده بصورت جوشی .

2- پوشش خارجی و داخلی دیوارها و سقف از نوع ساندویچ پانل دو رو ورق آلوزینک به ضخامت 5/. میلیمتر با عایق تزریقی پلی یورتان با ضخامت 4 سانتی متر با دانسیته 2±40 کلیوگرم در متر مکعب میباشد.(تولید شرکت ماموت یا تکنو پانل ترکیه)

3- نمای داخلی دیوارها از نوع دیوارپوش های روکش دار درجه یک PVC با مارک کمپارس که با ابزار آلات مخصوص و پیچ های سرمته ایی به بدنه ساختمان پیش ساخته نصب میگردد.

4- پوشش داخلی سقف از تایلهای 60×60 بصورت کلیلک با مارک کناف ایران .

5- دربهای ورودی بصورت دولنگه و تک لنگه و پنجره ها بصورت بازشو از جنس UPVC با یراق آلات درجه یک استاندارد ایرانی با شیشه دوجداره به ضخامت mil 4 میل با تزریق گاز آرگون ، توری پشه گیر و کلیه پنجره ها دارای پرده لوردراپه میباشند.

6- دربهای داخلی ساختمان پیش ساخته از نوع HDF با یراق آلات درجه یک و دربهای سرویسهای بهداشتی از نوع آلومینیومی میباشند.

7- پوشش داخلی کف ساختمان پیش ساخته از نوع سرامیک درجه یک بهمراه ملات ماسه و سیمان میباشد.

8- نصب فلاشینگ و آبرو ها و خط الرأس از ورقهای گالوانیزه رنگی به ضخامت 5/. میلیمتر همراه با اجرا عایق بندی و درزبندی با چسبهای ماستیک.

9- تاسیسات برقی: با استفاده از مهتابی توکار آنادایز 60×60 با مارک هیوا ، داخل کانال های مخصوص هدایت سیم (داکت های پلاستیکی با مارک دودمان ) ، کلید و پریزهای برق و تلفن بصورت روکار ، کلید مینیاتوری و چراغ حباب سقفی با مارک لگراند ، سیمها و کابلها جهت سیم کشی با نمره 2.5 ، 4 ، 6، 8 و 10 بوده ، نصب تابلو برق ساختمان پیش ساخته و نصب حفاظ جان جهت کلیه سرویسهای بهداشتی.
10- تاسیسات مکانیکی با استفاده از لوله های سرد و گرم پلی اتیلن، توالت ایرانی (مارک چینی کرد ) ، روشویی با پایه (مارک چینی کرد ) ، جای حوله و صابون ، آیینه و شیر آلات اهرمی درجه یک با مارک قهرمان بوده ، روشنایی سرویس بهداشتی از نوع حباب سقفی با مارک لگراند و داخل هر کابین سرویس بهداشتی یک عدد دریچه 30×30 و هواکش دمپردار 17×17 با مارک دمنده نصب خواهد شد.

11- آشپزخانه با کابینت هوایی و زمینی تمام MDF (یک متر هوایی و یک متر زمینی) ، سینک دو لگنه با مارک اخوان ، سینک و آبچکان بوده و شیر از نوع آلات اهرمی با مارک قهرمان بهمراه گاز 2 شعله رو کار و داخل ساختمان پیش ساخته 4 عدد آبگرمکن زود جوش 200 لیتری نصب خواهد شد.